|
|
Ulla kørte bilen, og vi
nåede til Viby-hallen kl. 4.15. Alex måtte også havde spist godt, for
hans første opgave var at finde et toilet. Vi fik cyklerne spændt af
bilen, og var klar til at trille cyklerne den lille kilometer til
startstedet godt 4,30. Alle skulle gerne være ved startstedet 20
minutter før afgang, og
det var vi også. Det var selvfølgelig et flot syn, der ventede os der.
Solen lyste rødt fra horisonten
bag nogle skyer, og langt de fleste
ryttere var farverigt klædt på. Mange var jo tilmeldt som hold, og de
stillede op i ens tøj - et nærmest frygtindgyende syn. Mens vi stod og
ventede på , at startsignalet blev givet til os, fór mange tanker
igennem ens hoved: Ville vi falde igennem og blive nummer sjok, ville vi
overhovedet være i stand til at genneføre, havde de 5 måneders foregående
træning været nok, havde nedtrapningen de sidste 3 uger været
korrekt, havde vi spist rigtigt med kulhydrater de sidste 14 dage -
o.s.v.
|
Mange ryttere må have tænkt
det samme, for et gennemgående træk blandt dem var et betuttet
og tænksomt ansigt. Dog stod de fleste af rytterne i ens tøj og
sludrede og så ubekymrede ud. De havde helt sikkert prøvet det før og
vidste, hvad de gav sig i kast med.
Nå, starten gik præcis
kl. 5.00 og 50 mennesker blev sendt afsted med os som nogle af de sidste
i gruppen. Straks fra starten havde vi efter vores forhold et pænt
tempo på, en 27-28 km. i timen, og Alex og jeg kørte stille og roligt
op i “vores felt”, til vi lå blandt de forreste.
I lang tid inden løbet
havde vi ellers aftalt at køre vores eget tempo, som i snit lå på 26
km./t., men da vi begge var godt kørende, blev hastigheden øget, uden
at vi af den grund følte, at vi forcerede. Efter ca. 10 km. kørsel
skete det eneste styrt, vi overhovedet så. På en lang lige strækning
lå vi på det tidspunkt en 7-8 mand i et lille felt med Alex inderst i
3. position og mig yderst, da manden inderst i forreste position
pludselig kører ud i noget sand i rabatten. Han forsøger at rette op,
men styrter alligevel og river manden bag sig med. Alex og jeg når at
dreje forbi, og der skete vistnok ikke noget med de to uheldige ryttere.
Få minutter
efter kørte vi forbi de første fra den gruppe, der var sendt
afsted 3 min. før os. Det
var to piger, der kørte på alm. cykler, og til vores kompliment, da vi
passerede dem, sagde de, at de nok skulle gennemføre. Forhåbentlig fik
de ret, men der var stadig 350 km. endnu. Vi nåede hurtig Odder by, og
kunne så konstatere for første, men bestemt ikke sidste gang på
turen, at et rødt lys ikke var nogen hindring for cykelryttere,
når de skulle over et
kryds. Selvfølgelig kørtes der kun over for rødt lys, når der ingen
tværgående trafik var, men alligevel. Alex var ikke helt tryk ved det
på noget tidspunkt, men jeg “lærte” det hurtigt.
|
Fra Odder gik det i en
gruppe med 4 andre til det første depot i Søvind, og allerede før
depotet stiftede vi bekendtskab med de første stigninger af betydning,
og der skulle vise sig det, vi ved alle senere bakker kunne konstatere
med stor morskab: Ryttere, der overhalede os på lige strækninger,
kunne vi som regel tage igen på de stejle bakker. Til at starte med
troede vi, at det var tilfældig, men efterhånden som løbet skred
frem, kunne vi se, at det ingenlunde var tilfældigt. På forholdsvis
lige strækninger kunne vi køre kilometer efter kilometer og se andre
ryttere langt foran, og vi kunne se at afstanden ikke blev mindsket, men
når vi nåede bakkerne gik der ikke lang tid, før de var indhentet. Nu
skal man ikke tro, at vi af den grund er en ny Rolf Sørensen, for
generelt var der selvfølgelig også mange, der overhalede os, kørte
fra os og derefter forsvandt for os, uden at vi senere så dem, men
vores force ligger helt klart i bakkerne. Vi har talt om, at det må
skyldes, at meget af forårets træning har liget i bakket terræn: Ejer
bavnehøj, Yding skovhøj, Himmel-bjerget, Munkebjerg, bak-kerne ved
Daugård strand, Rosenvold o.l., og hvor jeg under træningen bestemt
ikke har kunnet lide dem, så vil jeg fremover tænke på dem (bakkerne)
på en helt anden måde. Turen har vist, at hård træning kunne betale
sig.
Efter depotet i Søvind,
gik turen til det næste bakkede terræn ved Åes og Tvingstrup, og helt
ærligt: Jeg oplevede dem ikke som bakket og slet ikke hårdt. Dernæst
til Horsens, hvor mine forældre var stået meget tidligt op for at få
et glimt af os. De stod nede ved Sundet lige efter blinklyset og fik
hilst på os ca. kl. 6,45, og minuttet efter sad Per Madsen en halv
kilometer længere fremme lænet op ad en lygtepæl. Han ville også
lige hilse på os så tidligt på dagen. Pænt af ham! Desværre for os
var der i de sekunder, vi passerede ham, en gruppe på knap 10
cyklister, der overhalede os, så det får vi sikkert at høre.
Fra Horsens gik det ad
Bjerre mod daugård, og solen var så småt ved at slå igennem. Efter
Bjerre så vi de første defekter, d.v.s. cykelryttere der stod i
vejkanten og så irriterede ud, fordi de havde haft en punktering eller
lignende. Efter Daugård va der mod Bredballe og Vejle igen kuperet terræn,
og vi lå i længere tid i en stor gruppe. På et tidspunkt før Vejle
blev vi overhalet af en 8-10 ryttere, og dem stødte vi igen på, på
det lange stykke syd for Vejle Fjord, der førte ud mod Bjerget:
Munkebjerg. Rytterne, der som sagt lige havde overhalet os, må have
ligget og samlet krafter til den virkelige styrkeprøve, og da vi nåede
dem og havde ligget i baghjulet på dem i kort tid, sagde Alex i ramme
alvor: “Vi er nødt til at køre forbi dem, for så langsomt kan vi
ikke ligge og køre”. Da mit svar ud over et “ja” var: “Er du
klar over, at de kører 28-29 km/t”, så vidste vi definitivt, at vi
var godt kørende den dag, og da vi nåede bunden af Munkebjerg-bakken,
var de slet ikke at se bagude. Vi havde trænet 4 gange tidligere på
bakken, så vi vidste både, hvor hård den var og ikke var og
endvidere, hvor den var hårdest henne. Det var og er den nemlig det
allersidste stykke før toppen. Igen overhalede vi en del op ad bakken,
og jeg kan ikke erindre bare en, der overhalede os. Mange gik iøvrigt
op ad den, og mens jeg havde føringen den første kilometer op af den,
fik Alex overhalet mig på det stejleste stykke og kom først op, og vi
følte os stadig i topform. Andkær depotet ventede få kilometer forude
- der var nu kørt 100 km og resterede stadig 259! I Andkær skiftede vi
begge til solbriller og fra lange til korte bukser, men vi havde stadig
3 hold bluser på , selvom det var godt vejr. Jeg ville gerne have været
af med den yderste tykke, men hvad pokker skulle jeg have gjort af den.
Efter 15-20 minutters
pause, spisning og drikning på sadlerne igen, og så gik det stærkt.
Vi blev hurtigt overhalet af et hold, og da Alex foreslog, at vi skulle
hænge på dem, var jeg med på det. Helt til Middelfart gik det med et
snit på 32-34 km/t, d.v.s. en strækning på over 25 kilometer, og det
var vel vores ilddåb blandt rigtige cykelryttere i et felt. Da vi havde
ligget i baghjul de første par kilometer sagde “lederen” af den
gruppe noget gnavent, at vi skulle køre op og tage vores føringer.
Alex lod sig ikke provokere til at gøre det, men jeg gjorde, og det kan
helt ærligt siges, at jeg mere end tog min del af føringerne, og det
vel at mærke med den høje kilometerhastighed. Lige efter Lillebæltsbroen
kom regningen så, da jeg pludselig fik tunge ben, og på ingen tid blev
sat af feltet. Heldigvis viste det sig, at næste depot lå et par
hundrede meter fremme, og vi kunne køre ind til et tiltrængt hvil. At
de øvrige ryttere i dette felt fortsatte uden at gøre ophold siger vel
bare, hvad det var for nogle, vi lige havde kørt med.
Under depotopholdet fik
jeg justeret min baghjulsbremse, da den ene bremseskive næsten slæbte
på hjulet, og efter igen vel et kvarters ophold gik det videre mod
Vissenbjerg. Så vidt jeg husker, var det på den strækning, vi for første
gang så en rytte, der var ved at kollapse. Han havde et noget højere
startnummer end os, og må følgelig have overhalet os på et tidligere
tidspunkt, men efter et sving var han der pludselig på en lille
stigning. Han lå og slingrede og kørte vel kanp 10 km/t. Han havde det
tydeligvis meget skidt og har efter al sandsynlighed ikke gennemført,
idet der jo stadig var mere end 200 kilometer til målet. Det var på
samme strækning, at vi første gang blev overhalet af en flok lilla
ryttere fra et firma, der hed Fagerberg i Slagelse. Det var sikkert ikke
fordi, at de specielt ville overhale os, men de havde den teknik, at de
tilsyneladende kørte i ryk, fordi de kom ingen steder fra, kørte forbi
os og var ret hurtigt en kilometer foran os, hvorefter afstanden forblev
sådan til næste depotstop. De var vel 15 ryttere og må have holdt længere
pauser end os, for det samme gentog sig efter Vissenbjerg-depotet og
senere også på Sjælland. Sidste gang før Såby depotet, som var
sidste stop før målet, men på sidste strækning så vi dem ikke, og
vi må være nået Herlev før dem.
|
Nå, tilbage til
Vissenbjerg og depotet der, der lå på toppen af en meget lang
stigning, og hvor det igen viste sig, at vi overhalede folk på stribe.
Jeg kan huske, at jeg sagde noget i retning af:”Nå, skal vi så gi de
bønder skærm igen!”, og Alex må have været med på det, for han
havde føringen på hele den flere kilometer lange stigning. Depotet lå
efter 163 kilometer og vi var altså snart halvvejs, og klokken havde
netop passeret 12 middag, da vi efter et hvil skulle på den sidste tur
før færgen, hvortil der var 65 kilometer.
Første halvdel kørte vi
stort set alene, men på det sidste stykke lå vi sammen med en 3-4
andre og havde god fart på. Så fik vi, det vil sige Alex, vores eneste
“uheld” på turen. Cirka 10 kilometer før Knudshoved tabte han
nemlig sin cykel-flaske, så vi måtte stoppe, vende om og have fat på
den igen, hvorved vi vel mistede et par minutter.
Ifølge programmet skulle
vi være ved Knudshoved-depotet senest kl. 14,20, hvis vi skulle med færgen
kl. 14,40, og det nåede vi netop. Dog så det ud til, at også de
ryttere, der kom både 14,30 og 14,35, kom med færgen, og godt nok for
det, fpr næste færge sejlede først en halv time senere. Vi fik
standset vor tid ved depotet, og lå og slappede af de 20 minutter i græsset
kun et par hundrede meter fra færgelejet. Vi var stadig ved godt mod og
følte os ikke særlig trætte. Andre havde sagt til os, at det ville
blive hårdt at skulle igang igen på Sjælland efter næsten 2 timers
hvil, med det holdt heldigvis ikke stik. Vi kom fra færgen som nogen af
de første, og også som nogen af de første blev vores tid sat igang
igen efter Halvskov-depotet, der også kun lå et par hundrede meter fra
færgelejet. Vi skulle vise et bestemt deltagerkort med stregkoder, der
registrerede vores tider via EDB, men Alex havde af en eller anden grund
ikke læst det i programmet, og hans deltagerkort lå derfor gemt væk i
den oppakning, der blev sendt direkte fra Viby-hallen til København, og
hans tider blev derfor registreret manuelt.
Som sagt afsted fra
Halskov til Sorø-depotet, en strækning på 45 km., og vi var stadig
godt kørende. Alex havde ved en fejl fået sin cykel-computer
nulstillet ombord på færgen, og da vi opdagede det, skrev vi for en
sikkerheds skyld mellemtiderne indtil da ned fra min computer.
Gennemsnitshastigheden lå efter 228 km på 28,5 km/t. Ganske flot og
hurtigere end vi faktisk nogensinde havde kørt på vores mange træningsture
i løbet af foråret. Efter en 10-15 kilometers kørsel på Sjælland
blev vi overhalet af 3 ryttere, en i gult og 2 i lyserødt. Stiltiende
blev vi enige om at følge dem, og hvilket tempo. Gennem den næste
halve time lå farten og svingede fra 35 til 38 km/t, og det meget høje
tempo gjorde, at vi kørte i en række. Den gule rytter forrest, dernæst
den ene lyserøde, og så fulgte jeg, så kom Alex og til sidst den
anden lyserøde. Den gule rytter havde sin føring i et kvarter, og så
kørte han ned bagi, mens vi andre rykkede en tand fremad. Det var et
morderisk malende tempo, og jeg vidste, at jeg ikke ville kunne tage min
føring, når det blev min tur, og da jeg skønnede, at det snart ville
ske, så lod jeg mig falde tilbage, og Alex var ikke sen til at følge
efter. De 3 andre fortsatte i dette tempo, og fik i løbet af no time et
forspring på en halv kilometer, men da landskabet var fladt og åbent,
kunne vi sagtens følge dem forude, og lige pludselig kunne vi se, at
afstanden ikke længere blev øget. Da vi lå og samlede kræfter med
“kun” 26-28 km/t, måtte de ergo køre med samme hastighed, så den
høje fart havde åbenbart også gjort dem møre. Ved Sorø-depotet lidt
senere kunne vi se, at det specielt var den ene lyserøde rytte, der var
mør. Han lå fuldstændig udmattet på en plet græs, og tilfældigvis
fik vi os sat så meget i nærheden, at vi kunne høre, at de indbyrdes
aftalte, at de hver for sig og i hver deres tempo skulle cykle de sidste
ca. 85 km til København. Jo, et højt tempo kan gøre det ved enhver,
og jeg var da iøvrigt også temmelig træt ved depotet og måtte for første
gang ned og ligge.
Heldigvis var og er min
almene træningstilstand så god, at jeg efter det sædvanlige kvarters
(måske dog her 20-25 min.) hvil igen var klar, og da der jo som sagt
kun var ca. 85 kilometer til mål,
ville det ikke blive noget problem at klare turen. Alex var iøvrigt
knap så mør som jeg var. Generelt havde folk dog fået raset ud med
hurtig kørsel, og det viste sig på næste strækning. Med det samme
kom vi nemlig til at ligge i et felt med en 15-20 ryttere, og
hastigheden lå næsten konstant på ca. 30 km/t. Feltet blev ført an
af 6 ryttere i blåt tøj med Den Danske Bank reklame på, og lidt efter
lidt blev feltet større, og til sidst skønnede vi, at der var omkring
50 ryttere i feltet. Efterhånden som de enkelte ryttere og smågrupper
nåede op, må de havde tænkt, at tempoet var passende, for jeg kan
ikke huske, at så meget som bare en rytter overhalede feltet. Det kan
dog også have skyldtes, at det virkede uoverskueligt at overhale, for
man skal tænke på, at vores felt jo ikke som i Tour de France var
spredt ud over hele kørebanen med en 6-8 ryttere ved siden af hinanden.
Nej, vi lå og kørte 2 max 3 ved siden af hinanden, så feltet var
langt. Sådan lå vi og kørte i mere end en time, lige indtil det
begyndte at blive bakket. Alex lå forrest i feltet, men jeg lå i den
bageste halvdel. Straks bakkerne begyndte, blev feltet spredt for alle
vinde. Alex beholdt sin plads i feltet, mens jeg ikke turde bruge kræfter
på at køre frem til ham, og da han ikke kunne se, hvor jeg var, lod
han sig efter nogle kilometer falde tilbage, indtil han lokaliserede
mig. Så tog fanden ved ham, og han må have haft flere kræfter end de
fleste, for pludselig satte han fart på cyklen og accelererede igen
fremad i det noget spredte felt, og han var hurtigt flere hundrede meter
foran mig. Det bakkede terræn fortsatte, og selv om jeg ikke var helt
klar over mine kræfter, så tænkte jeg, at han ikke skulle have den
tilfredstillelse at køre i det sidste depot flere minutter før mig, så
jeg fandt kraftreserver frem, jeg ikke anede, jeg havde, og til min egen
overraskelse var jeg i stand til et et langt sejt malende ryk at køre
de flere hundrede meter op til ham på trods af, at han i forhold til
feltet hele tiden øgede farten, og i løbet af vel et minut nåede jeg
hans baghjul som de allerforreste i feltet. Alex blev, sagde han selv, særdeles
overrasket over at se mig, da han kiggede tilbage for at se, hvem der
havde været i stand til at følge ham, og jeg var selv lige så
overrasket, men depotet blev nået uden tilbagefald, og vi kørte derind
som de 2 første fra feltet, hvoraf de sidste vel først kom 4-5
minutter senere.
Nu var der kun 47
kilometer til målet, og det var til at se en ende på det. Ud over, at
jeg selvfølgelig var træt i kroppen, var jeg ikke specielt udmattet,
og Alex heller ikke. Depotet serverede varme røde pølser og dejligt
koldt vand, og efter vores vel korteste pause overhovedet, ca. 10
minutter, var vi igen klar. Da opdagede jeg, at nogen havde nulstillet
min computer, og så var det sgu godt, at vi havde mellemtiderne fra færgen,
idet vi så med lidt regning til sidst ville kunne sammenholde tallene
fra Alex´s computer, der
blev nulstillet tidligere. Hvem fanden der havde nulstillet computeren
fandt vi ikke ud af, og det skete selvfølgelig første gang, jeg ikke
havde taget den af cyklen under et depotophold.
Grundet det korte ophold
på depotet kom vi derfra før langt de fleste andre, og de første 20
kilometer så vi ikke en eneste anden rytter. Da vi kort før det sidste
depot havde passeret skiltet med 50 kilometer til mål, spejdede vi nu
efter 25 km. skiltet, og det kom da også. Ikke en rytter overhalede os,
mens vi til gengæld overhalede flere andre. Vores fart var blevet mere
moderat - ikke meget mere end 25-26 km/t, og dem vi overhalede så også
ud til at have det svært. Først inden for de sidste 15 kilometer kørte
andre ryttere forbi os, men det var vist kun 3 enkelt-ryttere med høje
startnumre.
Efterhånden som vi kunne
ane afslutningen (mere end 16 timer efter starten), faldt øjnene også
oftere og oftere på computeren, og kilometertælleren nærmest sneglede
sig afsted, ja den stod faktisk helt stille, så det ud som. Knap 10
kilometer før mål blev vi overhalet af den eneste gruppe, der var ca.
10 ryttere, og sandsynligvis kunne vi have fuldt dem.
Imidlertid gjaldt det nu
om at spare kræfter til spurten, for vi havde indbyrdes lavet en
konkurrence om, hvem der kom først over stregen af os to, og vi havde
inden løbet aftalt, at vi 5 kilometer før mål måtte cykle som vi
vil. Ved 5 kilometer til mål var vi nået til forstæderne i København,
og vi kørte på en lang stigning på cykelstien ved siden af en
motortrafikvej med 4 spor. Jeg fortsatte i vores normale tempo og Alex
ligeså til at begynde med. Med 3-4 km. igen satte han farten op, men
kun med det resultat, at vi indhentede endnu flere foranliggende
ryttere, der alle havde højere startnummer end os og derfor tidligere måtte
have overhalet os. De var altså selv ved at være trætte, mens jeg
ikke havde besvær med at følge hans forøgelse af farten. Da han
opdagede det, blev den sænket en smule, og vi nåede 1 km. mærket,
stadig kørende på cykelstien ved den 4-sporede vej, og Herlev
byskiltet var passeret. Da vi på kilometertælleren på computeren kan
se, at målet burde være nået, skulle vi istedet kun til at køre ind
i et stort lyskryds, og målområdet kunne ikke ses. Mens vi kom kørende
til krydset kunne vi se, at der var rødt lys, og der holdt biler i
begge vejbaner og i begge spor. Ude midt i krydset står imidlertid en
mand, og han vinker os til venstre i krydset, alt imens at Alex råber,
om vi må køre over for rødt. Alt dette sker jo i brøkdele af et
sekund, så da manden råber tilbage, at vi godt må køre over, mister
vi ikke fart, og da vi i krydset svinger til venstre kan vi pludselig
se, at der er målområdet. Vi kan se vel 200 meter frem, og på begge
sider af vejen er der nu sort af mennesker, der tiljubler os. Sådan føles
det i hvert fald. Vejen er af brosten, og med flere indlagte bump, og
jeg begynder en spurt, så jeg hurtig overhaler Alex, der også er ved
at få fart på sin cykel. Cyklen raslede, og jeg raslede med, specielt
over bumpene på vejen, og jeg havde kun et i hovedet: At komme først
hen for enden af vejen, hvor der også er sort af mennesker. Jeg kommer
først derhen, må bremse meget hårdt op for ikke at køre ind i
menneskemængden og tror at jeg har vundet. Desværre ser jeg først alt
for sent, at vi skulle dreje en gang mere, nemlig til højre, hvor målet
er 100 meter forude. Alex sagde bagefter, at der havde stået en
official med et rødt flag forrest i menneskemængden og peget til højre,
men det havde jeg i min ophidselse slet ikke bemærket, og da jeg så
Alex køre til højre, var det umuligt at nå at få fart på cyklen til
et spurtopgør det rigtige sted, og han kunne uden at køre sig ud
trille i mål før mig, og da han kiggede triumferende bagud på mig,
kunne jeg kun få sagt et ord: ”røv!”. Jeg tror nok, at de rigtig
mange tilskuere på den sidste og rigtige opløbsstrækning morede sig
over det, men da de samtidig jublede og klappede ad os, skal det være
dem undskyldt. En kæmpeoplevelse var det i hvert fald som
motionsrytter, der aldrig har kørt et rigtigt cykelløb, i et kort øjeblik
at være midtpunkt blandt så mange mennesker, og heldigvis for os var
vi de eneste 2, der i de minutter kørte over målstregen.
Det skete kl. 21,20 og 1
time og 40 minutter før vi selv havde beregnet. Det skete også 16
timer og 20 minutter efter starten tidligt samme morgen, og med færgeophold
bliver vi sikkert registreret for en sluttid på omkring 14 ½ time. Med
fradrag for depotopholdene har vi siddet
godt 12 timer i sadlen, og gennemsnitshastigheden er beregnet til
28,3 km/t, hvilket vi selv synes er flot, selv det vindstille vejr taget
i betragtning.
I målområdet blev vi
straks fotograferet stående med cyklen og deltagernummeret, og vi blev
også derviceret med en appelsinvand og 1 stykke chokolade. Ellers sad
vi vel en halv time midt i menneskemylderet, og alle indtrykkene skulle
bare have tid til at sætte sig. Vi var naturligvis trætte, det skulle
da bare mangle andet, men skulle vi have kørt 40 kilometer endnu, ja så
havde vi også klaret det.
Nu skulle vi dog cykle
den sidste kilometer over til Herlev-hallen, hvor alt vores skiftetøj
var, og hvor vi kunne få et tiltrængt bad. Det gjorde vi så, og vi
var tilbage i civilt tøj omkring kl. 23. Der bestilte vi en taxa fra
Herlev-hallen og ind til vores overnatning i centrum af København. Vi kørte
igen forbi målområdet og kunne se, at der stadig kom ryttere i mål,
og på vores forespørgsel sagde taxachaufføren, at det blev ved hele
natten.
Godt at vi trods alt var
færdige!
Træningsdagbog
for Alex
26/12-92
40,50 21,90
1:55:00 1.438,90
Stensballe -
Ejerbavnehøj -
Serridslev
31/12-92
60,00
1.507,70 Stensballe -
Voerladegård -
Serridslev
02/01-93 39,17 23,40 1:40:05 1.547,00 Stensballe -Alrø
03/01-93 53,50 21,10 2:30:00 1.600,50 Stensballe -Hov
10/01-93
66,70 23,60 1.667,20
Stensballe -
Juelsminde
Snaptun
16/01-93
54,70 21,90 1.721,90
Stensballe -
Bygholm
Stenderup -
Bråskov - Bjerre -
Egebjerg
23/01-93
79,70 23,90
3:10:38 1.801,60
Stensballe -
Rask Mølle
Hjortsvang
14/02-93
83,60 23,60
3:26:00 1.885,20
Stensballe -
Juelsminde
Hornsyld
20/02-93
100,78 22,40
4:27:20 1.986,50
Stensballe -
Rask Mølle
Tørring
24/02-93
23,21 24,80
0:55:50 2.009,80
Stensballe -
Tyrrestrup
Hovedgård
03/03-93
39,06 22,10
1:45:47 2.048,80
Stensballe -
Ejerbavnehøj
07/03-93
80,34 21,40
3:43:38 2.137,00
Stensballe -
Gl. Rye
Himmelbjerg
09/03-93
44,80 24,00
1:51:57 2.181,90
Stensballe -
Ejerbavnehøj
12/03-93 27,50 23,40 1:10:22 2.209,60 Til arbejde
12/03-93 27,70 28,50 0:59:00 2.237,20 Fra arbejde
13/03-93
101,80 24,00
4:13:00 2.339,00
Stensballe - Givskud
16/03-93 27,70 20,00 1:25:00 Til arbejde
16/03-93 27,51 33,70 0:48:51 2.394,30 Fra arbejde
16/03-93
23,17 22,30
1:02:09 2.417,50
Stensballe -
Tyrrestrup
Hovedgård
20/03-93
111,80 22,00
5:04:59 2.529,30
Stensballe - Daugård
Juelsminde
21/03-93
47,24 23,30
2:01:27 2.576,70
Stensballe -
Yding skovhøj
25/03-93
48,16 23,00
2:05:22 2.624,90
Stensballe -
Yding skovhøj
27/03-93
118,50 23,50
5:05:00 2.743,40
Stensballe - Århus
over
saksild
30/03-93 52,29 25,00 2:04:48 2.803,60 Stensballe - Hov
02/04-93
81,80 24,20
3:20:00 2.885,40
Stensballe -
Munkebjerg
09/04-93
47,48 24,60
1:55:25 2.944,60
Stensballe - Hovedgård
Århus
10/04-93
153,20 21,90
6:56:37 3.097,80
Stensballe - Vejle
Middelfart
13/04-93
62,84 25,10
2:29:44 3.161,20
Stensballe - Åes -
Søvind-Hou
16/04-93
75,08 25,00
2:59:49 3.237,10
Stensballe - Rosenvold
Juelsminde
18/04-93
140,40 23,10
6:00:08 3.377,50
Stensballe - Hjortsvang
Boest
21/04-93
73,89 25,50
2:51:49 3.452,60
Stensballe - Stouby
Rosenvold
24/04-93
175,80 25,10
6:58:37 3.628,40
Stensballe - Vejle -
Nr. Åby
27/04-93
78,55 28,30
2:45:57 3.707,30
Stensballe - Stouby
Rosenvold
30/04-93 27,49 29,30 0:56:03 3.735,30 Til arbejde
30/04-93
27,41 26,40
1:02:09 3.762,70 Fra
arbejde
02/05-93
201,50 26,30
7:35:30 3.964,20
Stensballe - Nr. Åby
04/05-93
67,97 24,70
2:44:40 4.032,20
Stensballe -
Sukkertoppen
07/05-93
57,34 26,10
2:11:27 4.089,80
Stensballe - Åes -
Søvind Hou
09/05-93
210,60 24,90
8:19:30 4.300,40
Stensballe - Århus -
Ebeltoft
11/05-93
62,36 27,70
2:14:52 4.363,00
Stensballe - Åes -
Søvind - Hov
12/05-93 27,30 28,00 0:59:00 4.391,28 Til arbejde
12/05-93 27,42 25,80 1:03:43 4.418,70 Fra arbejde
13/05-93 27,57 27,30 1:00:23 4.446,40 Til arbejde
13/05-93 27,30 27,00 1:00:37 4.473,90 Fra arbejde
16/05-93
248,30 25,50
9:37:44 4.722,20 Hs. -
Givskud - Vejen Brørup
19/05-93 72,09 26,60 2:41:59 4.795,10 Hs. - Juelsminde
22/05-93
114,22 26,70
4:15:47 4.909,70 Hs-
Saksild - Århus -
Odder - Oldrup
24/05-93
146,51 27,30
5:20:06 5.057,00 Hs. -
Givskud -
Firehøje
26/05-93
50,48 27,20
1:51:01 5.108,20 Hs. -
Hovedgård - Hs. Egebjerg
28/05-93 27,48 30,10 0:54:29 5.136,00 Til arbejde
28/05-93 27,48 23,00 1:25:00 Fra arbejde
31/05-93 80,44 24,90 3:12:12 5.230,00 Hs. - Himmelbjerget
Ialt 3.819,73
05/06-93 360,83 28,30 12:45:00 5.595,70 Århus - København
Voerladegård
03/01-93
53,50
21,10 2:30:00
Stensballe -
Hov
10/01-93
66,70
23,60 Stensballe -
Juelsminde
16/01-93
54,70
21,90 Stensballe -
Bråskov -
Egebjerg
23/01-93
70,70
23,90 3:10:38
Stensballe - Hjortsvang +
2 gang
bygholm
14/02-93
83,60
23,60 3:26:00
Stensballe - Hornsyld +
1 gang
bygholm
20/02-93
100,78
22,40 4:27:20
Stensballe - Tørring
Serridslev
13/03-93
101,80
24,00 4:13:00
Stensballe -
Givskud
16/03-93
23,17
22,30 1:02:09
Stensballe -
Hovedgård
20/03/93
111,80
22,00 5:04:59
Stensballe - Daugård -
Juelsminde
25/03-93
48,16
23,00 2:05:22
Stensballe -
Yding skovhøj
27/03-93
118,50
23,50 5:05:00
Stensballe -
Århus over saksild
30/03-93
52,29
25,00 2:04:48
Stensballe -
Hov
02/04-93
81,80
24,20 3:20:00
Stensballe-
Munkebjerg
10/04-93
153,20
21,90 6:56:37
Stensballe -
Middelfart
13/04-93
62,84 25,10
2:29:44 Stensballe - Åes - Søvind -
Hov
18/04-93
120,00
23,10 6:00:08
Stensballe - Boest -
Hjortsvang -
Vonge
21/04-93
73,89
25,50 2:51:49
Stensballe - Rosenvold -
Juelsminde
24/04-93
175,80
25,10 6:58:37
Stensballe -
Nr. Åby
27/04-93
78,55
28,30 2:45:57
Stensballe - Rosenvold -
Horsens
02/05-93
201,50
26,30 7:35:30
Stensballe -
Nr. Åby
04/05-93
67,97
24,70 2:44:40
Stensballe -
Voerladegård -
Sukkertoppen
07/05-93
57,34
26,10 2:11:27
Stensballe - Åes - Søvind -
Hov
09/05-93
210,60
24,90 8:19:30
Stensballe - Århus -
Ebeltoft
11/05-93
62,36
27,70 2:14:52
Stensballe - Åes - Søvind -
Hov
16/05-93
248,30
25,50 9:37:44 Hs. -
Givskud - Vejen -
Brørup
19/05-93
72,09
26,60 2:41:59 Hs. -
Juelsminde
24/05-93
146,51
27,30 5:20:06 Hs. -
Givskud -
Firehøje
31/05-93
80,44
24,90 3:12:12 Hs. -
Himmelbjerget
I
alt 2.839,89
Redigeret 30 december 2001